V ľudskej osobnosti nachádzame komplexnosť a jednotu. Ľudský jedinec sa neustále nachádza v procese budovania a rozvíjania sa.
Všetko začína detstvom, kde sa najskôr vyvíja dynamika. Zo začiatku dieťa iba kýva rukami a nohami, potom uchopí hračku. Postupne sa učí pohnúť rukou doprava alebo doľava, aby zaujímavú hračku chytilo. Čoraz jemnejšia koordinácia pohybov umožní dieťaťu dostať to, čo samo chce. Postupne sa dieťa vyvíja a dáva pohyby dokopy - učí sa lyžovať, korčuľovať, či bicyklovať. Na to, aby túto činnosť dieťa zvládlo, musí zmobilizovať všetky sily - svoju energiu.
Do tretieho roku si dieťa uvedomuje iba seba, je to obdobie rastu. Od 4 - 6 rokov vytvára dieťa o sebe svoj obraz, zmysel pre to čo je, čo by chcel byť a čo by mal byť. Od 6 - 12 rokov rozpoznávajú vlastné schopnosti, zvládať problémy myslením - rozumom. Dospelosť - adekvátne snaženie, plány pre budúcnosť a ciele.
Hlavnými črtami správania zrelého človeka sú organizované a naučené riadenia. Dospelosť je:
Týmto sa vytvára sociálny charakter človeka. Jedinec sa však narodí bezmocný, ale aj s minimálnym inštinktom, preto sa musí učiť ako sa správať. Aký prístup si naberieme počas svojho vývoja na seba, tak ho potom podávame ďalej v správaní sa k naším blízkym, známym, alebo rodinným príslušníkom.
Motto: Každý z nás má kapacitu zmeniť sa, a to počas celého života.